Težnja za stalnim samousavršavanjem, iskustvo u radu sa desetinama startapa iz cijelog svijeta i želja da se sa drugima podijeli svoja vizija stvorile su Peak Culture. Ekipa iz kompanije JSGuru je zasukala rukave i napravila ovu zanimljivu Chrome ekstenziju koja ima za cilj da vam pokaže kako svakoga dana napredujete. A evo i priče kako je do toga došlo, koju su nam ispričali autori Peak Culture alata lično.

Šta je Peak Culture?

Peak Culture je besplatna ekstenzija za pretraživače koja pretvara svaki novi tab u alat za motivaciju i praćenje vaših svakodnevnih aktivnosti – sa naglaskom na sport i produktivnost.

Takođe, Peak Culture je filozofija neprekidnog rada na sebi i težnje da postanemo naša najbolja verzija – spiritualno, mentalno i fizički. Naš krajni cilj je da okupimo zajednicu istomišljenika i da im damo set digitalnih proizvoda koji će ih motivisati da ostvaruju svoje ciljeve i olakšati im napredak na različitim poljima.

Kako se rodila ideja da razvijete baš ovakav alat? I zašto Chrome ekstenzija?

Iskreno, tim koji je napravio Peak je “zaluđen” sportom, a pomalo i filozofijom rada na sebi i konstantnom optimizacijom procesa. Taj spoj je rodio ovu ideju. Znamo da postoji već dosta alata za ove stvari, ali slabo ih ima na desktop-u. Ne postoji ništa što radi dobro na desktop-u i telefonu i uvezuje sve jedno sa drugim kako treba. Nama je, kao savršeno elegantno riješenje, izgledalo da integrišemo takav alat u nešto što milijarde ljudi već svakodnevno koristi. Baš zbog toga smo prvo krenuli sa ekstenzijom za pretraživače.

Vladimir, Srđan, Milan, Drago i Andrej su dio JSGuru tima. Koliko vam je značilo prethodno iskustvo kada ste razvijali Peak Culture?

Znači nam mnogo, i tek će značiti. Jako je puno stvari koje su pozitivno uticale na Peak do sada zbog tog iskustva – od mreže poznanstava koju smo razvili do naše energije sa kojom pristupamo razvoju, pa do tehničkog znanja.

Šta biste izdvojili kao ključnu lekciju iz svog prethodnog iskustva, koja vam je sada pomogla da razvijete novi proizvod?

Iskustvo nam je pomoglo je da prepoznamo tipične probleme iz startup svijeta. Recimo, često se dešava da se kaleme razni feature-i bez feedback-a korisnika. Da bismo to izbegli, idemo agilno. Lansirali smo proizvod samo sa osnovnim stvarima i funkcionalnostima, a kasnije ćemo zajedno uz korisnike odlučiti koje stvari dodavati. Mislim da smo, kada je u pitanju budućnost i razvoj, postavili čitavu strukturu dobro, da bude skalabilna kada nam dođe veliki broj korisnika.

21. januara, kada ste lansirali Peak Culture, pojavili ste se na Product Hunt-u i postali “Product of the Day”. Otkud ideja da proizvod lansirate baš na Product Hunt-u?

S obzirom da je Product Hunt najpoznatija platforma na svijetu za lansiranje tech proizvoda, htjeli smo tu da se oprobamo i da validiramo našu ideju. Lansiranje je za nas bilo prvi put da dobijemo feedback za svoj proizvod od tako velikog broja ljudi. Iako smo odradili preko 100 razgovora prije početka razvoja Peak-a, ovakav feedback je bio dobrodošao. Za samo lansiranje na PH nam je dodatni motiv bilo to što je iz BiH rijetko ko to radio i željeli smo da budemo jedni od prvih koji će se probiti na prve 3. pozicije.

Kako ste došli do “Product of the day” značke? Imate li neki savjet koji može pomoći drugima da postignu isti uspeh?

Imali smo dobru strategiju. Konkretno, dobra mreža ličnih poznanstava sa jasnim objašnjenjima šta treba da urade je veliki plus. Idealno je da vaši “navijači” registruju par dana prije (7. dana je minimum). Druga, možda i važnija stvar, jeste da ste vi i vaši “navijači” aktivni na Product Hunt-u i glasate za projekte. Kada glasate, obavezno kontaktirajte osnivače tih projekata, recite im svoje mišljenje i javite da ste glasali za njih, te da bi bili zahvalni da i oni urade isto kada vi budete live. U suštini, bitno je da dobijete inicijalni push od 50 do 100 glasova i onda ako imate dobar proizvod, ostali korisnici će vas pogurati dalje.

Koji je efekat imala titula “Product of the Day”?

Za sada su efekti super. Pored posjeta na sajtu i novih korisnika, pojavili su se i neki VC fondovi koji su se javili da su zainteresovani da više čuju o nama. Taj bedž “#1 of the day” znači i sa strane validacije. To je dokaz da iza vašeg proizvoda stoji neka težina, naročito u očima onih koji su upoznati sa PH kao platformom.

Da li planirate da monetizujete “Peak Culture”?

Da, definitivno. Model za monetizaciju je u razradi. Naš fokus trenutno je izgradnja zajednice i dodavanje vrijednosti proizvodu, tako da ćemo se monetizacijom pozabaviti kasnije. Svakako, to planiramo da uradimo u ovoj godini.

Šta je sljedeće za Peak Culture ekstenziju i za vaš tim?

Kada pričamo striktno o osobinama proizvoda, sledeći korak je rad na mobilnoj aplikaciji i “gejmifikaciji” Peak-a. Ali i ovo sve treba testirati sa korisnicima. Što se tiče naših planova, sada nam je najbitnije da izgradimo zajednicu.

Poslije ovog iskustva, šta biste rekli da je recept za uspjeh?

Pred nama je tek posao i ostvarenje naših ciljeva. Kada budemo sve to obavili, onda ćemo pokušati da formulišemo ovaj recept, ili barem neke stavke koje su nama pomogle, a opšte su primjeljive.

Svi vi koji imate ideju na kojoj radite, priliku za investiciju možete potražiti na adresi GameChanger VC fonda kojeg smo predstavili u jednom od naših članaka.

 

Autor:

Ivana Sabo