Mi se donekle slažemo sa Wilhelmom, jer je zaista teško reći šta startap čini posebnim. Ali takođe ne mislimo da ostale definicije griješe i smatramo da je svaka djelimično u pravu. Zbir više različitih činilaca kompaniju čini startapom.
Ako nas pitate, mi ćemo vam reći sljedeće:
Definicija: Startap je kompanija ili tim koja razvija inovativan proizvod ili uslugu baziranu na visokim tehnologijama, ima jedinstvenu kulturu i potencijal da brzo raste i skalira.
Zašto smo izdvojili baš ove elemente? Odgovor je jednostavan, to je zajednički imenitelj startapa sa kojima smo radili i koje smo susreli u našem okruženju.
- Startap je kompanija ili tim – to ne moraju nužno biti kompanije, već mogu biti i timovi okupljeni oko zajedničke ideje.
- Startap razvija inovativni proizvod ili uslugu baziranu na visokim tehnologijama – startapi koje smo susreli uvijek razvijaju inovativne proizvode ili usluge koje su bazirane na visokim tehnologijama. Kako bi drugačije pretendovali na brzi rast i skaliranje?
- Startap ima jedinstvenu kompanijsku kulturu – Kompanijska (ili timska) kultura u ovakvim sredinama je drugačija od klasičnih firmi. Ona je gotovo uvijek veoma neformalna. Ako uporedite rad u startapu i recimo banci, sve će vam biti jasno.
- Startap je organizacija sa potencijalom da brzo raste i skalira – Rast i skalabilnost su neizbježni elementi svakog startapa