Postoji jedan poseban osjećaj koji mi kao tim gajimo prema svim učesnicima našeg STARTER programa, i zato mi je izuzetno zadovoljstvo kada mogu da pišem uspješnu preduzetničku priču o jednom od njih.
Nemanja Davidović je sa svojim timom bio učesnik na našem trećem STARTER programu, i od tada je napravio mnoge važne preduzetničke korake.

Nemanja, prije dvije godine sa timom si bio učesnik našeg STARTER programa sa idejom razvoja smart home uređaja. Dokle ste stigli sa tim biznisom?

Da, tako je. STARTER je bio prva stepenica uz pomoć koje smo kolege i ja kročili u svijet preduzetništva i biznisa. Prošlo je već dvije godine, ali sjećanja i ideje sa STARTER programa i dalje se nalaze u našim glavama i pomažu nam u svakodnevnim zadacima.

Mi smo registrovali firmu i zvanično postojimo, firma se zove TechnoCore, registrovana je kao d.o.o i u narednim mjesecima predstavićemo našu ponudu državi, ali i regionu. U ponudi imamo luksuzne prekidače i utičnice, kao i ostale Smart Home uređaje.


Uđite u igru.
Ne morate sve znati da bi ste krenuli, važno je samo napraviti prvi korak, nauči se uz igru,

Sa istom idejom si učestvovao i na takmičenju Mtel Playground, da li ti je to takmičenje otvorilo neka nova vrata?

Playground nam je donio mnogo toga. Mi smo postali bogatiji za mnoga iskustva koja u običnom radu sigurno ne bi smo stekli. Radili smo sa predavačima iz regiona koji su, fokusirano na sve takmičare, radili i pomagali, što je nama pomoglo da shvatimo u kojim koracima smo grešku napravili, šta je potrebno da ispravimo da bi smo bili bolji. Pored toga, naš krug poznanstva se proširio što je sve skupa doprinjelo situaciji koju danas imamo, a to je da smo se, kao mladi ljudi, odvažili na otvaranje firme u Bosni i Hercegovini.

Da danas počinjete razvoj ove ideje šta bi ste napravili drugačije?

Da danas iz početka krećemo put Startera do otvaranja preduzeća, bilo bi nam mnogo lakše jer smo danas sa mnogo više iskustva i znanja. Uštedjeli bi vrijeme, novac, ali i energiju uzalud potrošenu na razmatranja i ljude koji možda nisu trebali da se nađu na spisku naših saradnika i prijatelja u biznisu.

Tvoji preduzetnički poduhvati ovde nisu stali. Možeš li nam reći ko je tvoj „SAPUTNIK“ 🙂

SAPUTNIK je mobilna aplikacija koja spaja putnike i vozače, najkraće rečeno. Želimo da u budućnosti SAPUTNIK predstavlja prijatelja putovanja, objedinjujući sve bitne funkcionalnosti za jedno putovanje kao što su:

  • Pregled stanja na putevima i graničnim prelazima,
  • Spajanje putnika i vozača,
  • Servisne informacije (auto – moto savezi, benzinske pumpe, auto – servisi, kao i sve ostale bitne informacije), itd.

Često obrazloženja djeluju komplikovana i zamorna, pa sam se odlučio da vam opišem i na primjeru.

Recimo, ukoliko putujete iz Banjaluke u Sarajevo automobilom i imate prostora za još dvije osobe sa vama, SAPUTNIK će vam omogućiti pronalazak tih osoba i direktno smanjenje troškova putovanja, kao i povećanje stepena socijalizacije.

Ukoliko ipak trebate iz Banjaluke u Sarajevo i nemate prevoz, SAPUTNIK će vam omogućiti da pronađete najpogodniju osobu koja u Sarajevo ide automobilom, što će smanjiti troškove i vrijeme putovanja.

Aplikacija će za navedeni primjer omogućiti spajanje i svih drugih osoba koji se nalaze u gradovima koji odgovoraju ruti Banja Luka – Sarajevo, što značajno povećava ponudu i potražnju aplikacije.

Vidjela sam da aplikacija već ima veliki broj korisnika, ali u vašem slučaju korisnici i klijenti nisu isto. Možeš li nam otkriti koliko je teško doći do klijenata koji su voljni da plate uslugu?

Da, razlika je u načinu posmatranja aplikacije. Aplikacija predstavlja odličnu nišu za automobilsku i putničku industriju, kao i za neke druge industrije, što u osnovi predstavlja i srž ovog biznis modela. Trenutno se nalazimo u testnoj fazi, pa razgovori sa klijentima nisu u fokusu.

Kada smo testirali hipoteze, 85% klijenata je bilo zainteresovano za usluge koje SAPUTNIK nudi tom spektru ljudi. Ovo nam je bio signal da će i u budućnosti, sa poboljšanjem kvaliteta same aplikacije razgovor i dogovaranje sa klijentima biti jednostavnije i lakše.

Šta je trenutno najveći izazov što se tiče razvoja ovog biznisa?

Najveći izazov, vjerujem kao i za većinu drugih ideja i biznisa, je izlazak na tržište. Kako i na koji način predstaviti proizvod ciljnim grupama, te šta uraditi i koje korake preduzeti za uspjeh same aplikacije.

Ono što je zanimljivo kod tebe je da uvijek ideš dalje i tražiš novu priliku. Da li imaš neki savjet koji bi podjelio sa mladim ljudima koji razmišljaju o ulasku u preduzetničke vode?

Ja sam pojam preduzetnika definišem mnogo jednostavnije, odnosno kao osobu koja preduzima neke akcije i radnje u svom životu, pa čak i na svakodnevnom nivou. Uvijek se trudim da postaknem ljude da preduzimaju nešto u svom životu, život je suviše kratak da bi smo bili nijemi posmatrači. U osnovi, imam dva savjeta za sve ljude koji će u budućnosti da se bave preduzetništvom:

  • Uđite u igru. Ne morate sve znati da bi ste krenuli, važno je samo napraviti prvi korak, nauči se uz igru,
  • Prije nego što uđete u neku prostoriju, obavezno znajte kako će te izaći iz te prostorije. Nemojte napraviti neki potez ako ne znate šta je nakon njega.

Ukoliko putujete instalirajte aplikaciju SAPUTNIK, sigurna sam da će vam biti od koristi.

I kao što vam i Nemanja poručuje, uđite u igru zvanu preduzetništvo i uzmite svoju budućnost u svoje ruke.

 

Autor:

Božana Ćorda