Nekada je bilo dovoljno da je plata redovna i svi zadovoljni. Danas kada je tržište rada izmjenjeno, zaposlenici traže nešto više. A jedna od stvari je dobra atmosfera u kompaniji, odnosno dobra kompanijska kultura. Da bi izgradili kompanijsku kulturu potrebno je dosta rada, ali osnovni preduslovi su da smo transparentni i da komuniciramo ne samo operativno, već i da svi zaposleni znaju šta je cilj i smisao njihovog rada, da osjete pripadnost kompaniji.
Iako danas imamo mnoštvo alata za komunikaciju, i dalje ne znamo šta se dešava u kompaniji. Ukoliko neko od vaših kolega položi sertifikat, vi to saznate preko Linkedina. Kada tehnika završi neki projekat, prodaja ili marketing to ne znaju, ili kada prodaja potpiše novi ugovor, tehnika to često sazna tek kada treba nešto da radi u vezi sa tim. Kompanije šalju mejlove ili newslettere, pišu u Viber ili Slack kanale kako bi obavijestili zaposlene, ali to ne funkcioniše najbolje.
Iste ove probleme smo imali i mi. Naime, Lorino je nastao u Codaxy-u, IT kompaniji koja već 12 godina radi razvoj poslovnih rješenja za kompanije u čitavom svijetu. Trenutno nas je skoro 40 i imamo kontinuiran rast broja zaposlenih. Iako to načelno nije veliki broj, i mi imamo dosta organizacionih problema. Pogotovo sa pojavom korone, kada smo svi radili od kuće, postalo je izuzetno teško da zadržimo nivo komunikacije i da informišemo jedni druge šta se dešava. Većina kolega je upoznata samo sa dešavanjima unutar svoga tima, i nismo imali pravi način da ih upoznamo sa tim šta se dešava van tima. Mi koristimo Slack i kada smo željeli podijeliti bilo kakvu vijest, neki zanimljiv članak, informaciju o novim kancelarijama, novim kolegama ili bilo šta slično, slali smo to kroz Slack. Sa velikim brojem kanala i poruka, većina nas to ne bi pročitala, a ako bi, kada bi kasnije željeli da nađemo tu informaciju bilo je skoro nemoguće. Tražili smo neka rješenja, ali ništa što smo našli nije bilo odgovarajuće za nas.
Tada smo odlučili da sami kreiramo rješenje koje ćemo koristiti, a to se nadovezalo na dugogodišnju želju da probamo napraviti nešto svoje, i da pokažemo da se u našem okruženju može stvoriti nešto što će se koristiti u čitavom svijetu. Tako je nastao Lorino. Napomenuo bih da Lorino ne mijenja Slack ili neki drugi komunikacioni alat. Mi i dalje koristimo Slack.