Savjet br. 1: Planirajte sadržaj oko vaše ciljne grupe

Najbolji sadržaj je onaj koji je oblikovan u skladu sa potrebama vaših korisnika, oni su ti koje želite privući na vaš sajt ili na vaše društvene mreže. Razmislite kako se oni osjećaju. Razmislite koji su njihovi najveći problemi. Razmislite o tome šta najviše vole kada je u pitanju vaš proizvod ili usluga. Ali takođe razmislite i zašto bi oklijevali da kupe vaš proizvod ili koriste vašu uslugu. Ukoliko im objezbjedite odgovarajući sadržaj imate velike šanse da korisnici odreaguju pozitivno na to što radite.

Savjet br. 2: Budite oprezni u praćenju trendova!

Veoma je važno pratiti Content marketing trendove, posebno kada je riječ o društvenim mrežama. Ali to ipak ne znači da ih trebate koristiti po svaku cijenu. Zašto? Odgovor leži u vašoj ciljnoj grupi. Zamislite, uložite sve svoje resurse u super napredni Instagram nalog, ali vaši potencijalni korisnici provode većinu svog vremena na tviteru. Znači, prvo saznajte koje kanale koristi vaša ciljna grupa i potom investirajte resurse u taj kanal ( naravno, pratite trendove za taj kanal!)

Savjet br. 3 – Storytelling – kako doći do pravih ideja

Sa jedne strane potrebno je definisati poruke koje želite da komunicirate (vidite savjet br.1). Sa duge strane potrebno je da vodite računa kako da te poruke ispričate vašoj publici (Storytelling). Jednostavan ali pouzdan način kako da dođete do ideja za svoje priče je sljedeći:

  1. Uzmite poruku koju ste definisali u skladu sa vašom ciljnom grupom: npr Korisnik je zabrinut zbog visoke cijene proizvoda
  2. Osmislite 3-5 načina kako da mu odagnate te brige:
      • Kreirati video sa ostalim klijentima koji pričaju o kvalitetu proizvoda
      • Napravite listu sa 5 odgovora na pitanje zašto da koristi vaš proizvod ili uslugu
      • Ponudite plaćanje sa odgodom, na rate ili sa popustima

Napomena: Storytelling ne mora da bude kreativan stalno. Kreativni dio je da se prava poruka prenese vašoj publici na različite načine, kao i na način koji je jednostavan za razumjeti vašem korisniku

Savjet br.4 – Definišite vaš vizuleni identitet i glas brenda

Content marketing je dinamičan, stvari se mijenjaju veoma brzo, ali jedna stvar mora biti konzistentna i ne mijenjati se, a to je vaš vizuleni identitet. Definišite osnovne elemente vašeg vizuelnog identiteta (boje, font, logo itd) i koristite ih gdje god možete npr: postovi na društvenim medijima, blog, oflajn materijali,itd.

Takođe, definišite takozvani glas brenda (Brand Voice). Glas brenda definiše kako želite da budete percipirani od strane vaše publike. Napišite u par riječi kako želite da zvučite (edukativni, informativni, zabavni, ozbiljni…) i podjelite to sa svojim timom. Ukoliko ste konzistentni kada je riječ o vizuelnom identitetu i pratite definisani glas vašeg brenda publici će biti jednostavnije da prepoznaju vaš brend i da grade vezu sa vama.   

Savjet br. 5 – Kreirajte Content plan

Jednom kada ste skupili svoje ideje vezano za sadržaj i priče  potrebno je da im date neku strukturu tako što ćete kreirati plan. Content plan je kao kalendar,  i ne samo da vam pomaže da kreirate sadržaj unaprijed nego vam pomaže da publiku povedete na putovanje sa vašim brendom, naravno ako je vaš sadržaj struktuisan kvalitetno. Svako može kreirati plan. Otvorite MS Excel ili Google sheet, dodajte datume horizontalno, kanale koje koristite vertikalno i onda donesite odluku koji sadržaj se objavljuje na kojem kanalu i kada, i to je to!

Autor: Christina Forster


Christina po sopstvenom priznanju veruje da svaki biznis, brend ili proizvod pričaju neku priču. Prethodno radeći kao novinar, 2005. je prešla sa štampanih na online medije, a tokom višegodišnjeg usavršavanja u Londonu je otkrila kako content marketing, storytelling i tzv. ‘odgovorna komunikacija’ mogu da obezbede održivi uspeh bilo kog biznisa. Sarađivala je sa kompanijama Red Bull, Nivea, Labelloo, CIsco Austria, ali i sa malim preduzećima iz različitih industrija – od modne i sportske, do IT i muzičke.
 

Heartbeats Innovation & Communication
Insta: @heartbeats_inco
FB: @HeartbeatsInCo
www.weareheartbeats.com